Vad hände DÄR?!

Helt plötsligt ligger jag i min egen säng igen. Vad hände DÄR? Sex veckor passerade som ingenting.


De två första veckorna tog jag och Skoogh dykarcertifikat. Simmade med en 2,5 meters leopardhaj, sköldpaddor och lejonfiskar. Det var sjukt facinerande och vackert och dessutom en stor utmaning eftersom jag aldrig kunnat simma under ytan utan att hålla för näsan förut. Nu är jag en bra bit på väg att lära mig det jag trodde var omöjligt.



Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara längre tid.


Efter dykarskolan kände vi oss klara med Ao-Nang där vi hade bott i en vecka i vår lilla älskade betongbunker (ingen kan beskylla oss för att ha höga krav) även om det smärtade att lämna vår absoluta favoritresturang på resan, Lucky Jim där vi åt sexrätters i stort sett varje kväll för cirka trettio svenska kronor. Vi satte oss på båten till Phi Phi Don, under tak denna gången och med lite mer hjärnceller än på vår första båttur. Phi Phi var otroligt vackert. Det slog alla förväntningar då vi hade hört att det var helt sönderturistat. Vi bodde precis vid stranden i världens finaste lilla bungalow och solade och badade de sista dagarna innan kursen startade.



På Paradise Island, som håller vad namnet lovar.

Efter att ha träffat vår kära vän taxichaffören Pong på Rassada Pier letade vi oss igenom varenda liten gata i Patong för att hitta EBS-skolan, inget lätt uppdrag. Väl framme krachlandade vi på rummet och upptäckte att vi skulle få en roomie. Denna Caroline hade lämnat världens största märkesresväska i rummet och vi fick onda aningar om att vi blivit ihopsatta med en fin-i-kanten-tjej som inte skulle tåla våra öppna toadörrar och sex-talks. Som tur var kom just då Carro inklivandes genom dörren och alla tvivel försvann fortare än vinden. Skönare brud får man leta efter. Första kvällen drog vi ut och upptäckte Patong by night, bangla-road mer behövs inte sägas. Grott-labyrint-discotek med silvergubbar, leguaner och en nyfunnen kusin kan sammanfatta denna kväll.

På måndagen drog allvaret igång och det stog ganska fort klart för många att deras tanke om att åka hit och festa sig igenom bartenderskolan var körd. Veckorna fylldes med plugg, plugg och massor av mer plugg. Efter första veckan kunde vi 25 drinkar utantill och hade redan börjat flaira med både flaska och shakertin. På fredagen var det poolparty på taket som gällde, en helt galen fest.. I slutet var alla i poolen, vare sig de ville det eller inte, vare sig de hade badkläder på sig eller inte, vare sig de var en uppblåst barbara eller inte.. ja ni kanske förstår. Helgerna fylldes med fest, allt från partybåten till en kväll när lärarna stod i baren och servade oss elever. Riktigt roliga tider. Mellan det har vi haft mysiga filmkvällar och upptäckt paradis-stränder, lärt oss konsten att pruta järnet och hur sjukt gott moppe-mat kan vara.

många galna saker har hänt de senaste veckorna och jag är så otroligt glad att jag gjorde den här resan. Att jag har haft en Johanna som tjatat och en mamma och jacob som övertalade mig till att åka. Tänk om jag aldrig hade hamnat just här med just er och om jag aldrig hade lärt mig hur mycket jag klarar av. Jag älskar Thailand och minnena jag tar med mig därifrån. Och med handen på mitt snabbt slående hjärta: jag kommer återvända.

Nu letar jag bartenderjobb runt om i världen och hoppas på att få åka så fort som möjligt. På fredag kommer min troliga resekompanjon hem till Sverige och då ska vi köra järnet och hitta jobb! Så som de flesta redan har listat ut så är jag återigen påväg härifrån. Äventyrslusten tar aldrig slut och jag är mer sugen på världen än jag någonsin varit förut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0