Sista dagen kvar

Här ligger jag i sängen med ett avklarat barprov och drinkprov, dessutom med ett högsta betyg i barprovet SURPRISE! Haha det kändes riktigt riktigt bra att klara detta mycket bättre än jag hade förväntat mig. Hela den här kursen har gått så mycket bättre än jag hade förväntat mig. Inte trodde jag att jag hade det i mig att palla det tryck vi har haft på oss i tre veckor nu. Inte trodde jag att jag skulle ställa mig där uppe i baren idag och kicka ass som jag gjorde! Älskar att slå mina egna förväntningar. Så nu återstår ett teoriprov och en säkerligen oförglömlig avslutningsmiddag. Sen drar vi härifrån.
Tiden har gått så fort och helt plötsligt är vi utbildade bartenders. Grymma sådanna dessutom. Det har varit en tid fullproppad med nya intryck. Massa nya människor, nya vänner vid det här laget, som har gjort tiden här så förbannat bra. Nu väntar resten av livet som börjar från och med nu.
 Man borde tänka så oftare. Att världen väntar. Att livet alltid börjar just nu. Utan att vänta. Utan att tänka "om två månader". Nu, precis just nu, börjar ett nytt steg. Skitsamma vad som hände igår och vilka tårar som fallit för spilld mjölk, idag börjar vi om. Just nu börjar vi om. Jag tänker börja om. Hej mitt namn är Josefine och jag är bartender, vän, dotter, storasyster, glad och väldigt mycket människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0