två veckor framåt

Hejhej! Tennis-dagen igår var riktigt kul. Jag kan en hel del regler och sånt nu, vad det nu ska va bra till ;) Men nu har jag iallafall sett John spela, så nu vet jag att han inte ljugit när han säger att han är bra. Jag satt och fnissade för migsjälv i början åt att alla killarna verkligen stönade JÄTTEHÖGT när de servade (tennis-uttryck ^^) haha väldigt komiskt. Vi kollade på när Oscar spelade med Elfsborg också tillsammans med papa, Nicklas och Anna. Dom var grymma dom med. Sån himla lust att spela fotbolll fick jag. I ösregn.

Jag träffade Tobbe på kvällen. Kollade på film och tog igen så mycket som hänt. Nu ses vi inte mer förens jag kommer tillbaka till Sverige igen. Kändes helkonstigt att krama honom hejdå. Som om vi båda förstod att det lär dröja länge.

Idag har vi rensat ut här hemma. Lagt saker i skänka-bort-lådor och slänga-kassar. Jag och Julia återupplevde massor från vår uppväxt. Gamla sagoböcker som mamma och pappa brukade läsa för oss som vi kan utantill. Tänk vad mycket man minns från tiden då ingen trodde man skulle komma  ihåg något som hände. Och nu ska jag bli del i fyra barns minnen. Jag kommer läsa sagor för dem och leka i vattenpölar. Saker de kommer tänka tillbaka på när de är äldre och minnas med kärlek precis som vi gjorde idag. Det är stort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0