Min dag

På önskemål av min kära vän Linnéa tänkte jag berätta lite om hur en vanlig dag ser ut för mig, även om ingen dag är sig lik :)



Runt halv åtta sträcker jag på mig tvärs över sängen och tar ett kliv ur värmen. Jag drar bort gardinerna från fönsterna och har hitills bara funnit soliga dagar bakom dessa. Den lilla svarta hästen står oftast och betar fridfullt brevid våra bilar där hagen börjar.



Jag klär på mig mina mjukisbyxor och raggsockar (det blir kallt på golvet på nätterna) och kilar ner för min lilla trappa som leder ner till kontoret och därefter köket. Där plockar jag fram frukosten till Will, Locky och Bella ( eller William, Lachlan och Isabella som är deras hela namn). Weetos är favoriten. När de fått på sig sina skoluniformer och ätit frukost skjutsar Alex dem till skolan och jag och Olli är hemma. Jag äter frukost och plockar bort deras frukostskålar.

På dagarna är det lite olika vad vi gör. Ibland kommer Alex vänner hit och äter lunch eller kakor, riktigt trevliga kvinnor. Vi brukar gå ut och gå med vagnarna, det är riktigt vackert häromkring. Handla här är också ett nöje som tar minst två timmar, mataffärerna är enorma! Men matlagningsintresserad som jag är tycker jag det är kul att gå runt och se alla möjliga konstiga saker de har i hyllorna. Om vi inte har så mycket att göra försöker jag ta mig ut och springa eller om det inte lockar är Will alltid sugen på att hoppa studsmatta och leka runt bland löven som faller nu.

Vid halv fem hämtar Alex Locky och Bella i skolan och när de kommer hem lagar vi middag, oftast pasta eftersom att barnen är pasta-huliganer här (precis som min egen kära bror). Rohan kommer hem runt klockan sex. Vi håller på och sätter upp mina uppgifter idag, så vi får se vad som egentligen ska vara mitt jobb och inte. Just nu gör jag lite vad jag ser behövs, men så ska det inte vara sen. När jag är ledig på kvällarna brukar jag gå ut och springa eller gå, ta ett bad eller bara mysa framför en bra film eller rolig serie. Ibland gör jag allt.

På tisdagar är jag inne i Cambridge. Då jobbar jag knappt alls den dagen. Åker in vid nio och behöver inte komma hem förens jag känner för det. Det finns så många roliga affärer och mysiga parker och marknader och alla dessa vackra hus att jag aldrig vill ta bussen tillbaka. Ska börja leta julklappar redan nu, vara förberedd för en gång skull. Hoppas ni fick en liten insikt i vad jag gör, fråga gärna om ni undrar något! Det enda jag saknar med hemma är ju er :)




Denna kus ser jag varje morgon :)




I tisdags i Cambridge såg jag dessa pojkar. Helt plötsligt dök tv upp. Väldigt engelskt.




Här är porten till parken i Burringson Edmonds.




Det kändes lite speciellt att lekparken var omgiven av ruiner från flera hundra år sen!




Song Away - Hockey
(bara världens härligaste låt att dansa runt till i raggsockar och lusekofta!)


Kommentarer
Postat av: Linnea

Det var roligt att läsa :) Fortsätt gärna uppdatera så ofta du kan, det är kul att läsa vad du har för dig! Miss you darling :)

2009-10-04 @ 13:26:18
URL: http://linneaharaldsson.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Åh vad bra du verkar ha det! Och va fint det ser ut på bilderna!

2009-10-04 @ 21:34:16
URL: http://ellinorpalmgren.blogg.se/
Postat av: John

Jättekul å läsa Josse! :D

2009-10-04 @ 22:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0