Ilska

Får man lov att vara arg? Får man lov att vara förbannad? Får man lov att brista åt alla håll tills man inte orkar brista mer. Och när man inte orkar mer, när man redan tappat orken totalt, får man lov att falla ihop och invänta någon som lyfter upp en?

Allt är okej.
Aldrig i mitt liv har de orden känts dummare.
Inget är okej.
Och för en gångs skull orkar jag inte intala alla att det är okej.
Kanske är det för att det är sent, att jag är trött och lost, men det är inte okej!
Jag vill skrika rakt ut att livet är orättvist.
Att inget är som det ska.
Jag vill puckla på någon tills jag inte orkar slåss mer.
åh Johanna vännen om jag var i sverige nu hade jag åkt hem till dig och skällt ut dig.
Du hade förstått.
Att ibland är man förbannad.
Så tårarna svider i ögonen.
Det är fem dagar kvar.
Sen tyngs hjärtat ännu ett steg längre ner.
En till sten i magen.

Kommentarer
Postat av: john

När det känns jobbigt så hör av dig bara.

2009-12-07 @ 01:13:42
Postat av: fian

jag finns här när du kommer hem, jag lyfter dig om du faller, jag tar emot om du vill slå. Jag älskar dig <3

2009-12-07 @ 16:50:24
URL: http://rosaconverse.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0