Dagen med stort D

JAG HAR TAGIT KÖRKORT!! Det är helt knasigt att jag idag har kört 21 mil, vilket seriöst måste vara ett rekord för första dan, helt fucking lagligt! Det är smått otroligt och helt underbart att det äntligen fick bli min tur. Vid nio-tiden i morse tog jag mina första steg som körkorts-innehavare och med Nea i bilen drog vi iväg på äventyr. I silver-pilen åkte vi till Ellinor för att äta frukost. Efter en runda till Magnus Bagaren blev det fika och baguetter i Fållinge, MUMS! Därefter var planen Anton, men pojken var påväg på annat så det var ju smärre omöjligt. Istället fick stopp nummer tre bli stopp nummer två: Johan. I Johans lilla stuga satt Olsson och Johan och arbetade med hemsidan (www.varnamodumheter.se). Vi fick melon och en lektion i hur man gör webbsidor och hur IQ fungerar. När vi lämnat de två åkte vi till Morgonsjön för ett dopp i det blå, sviiinkallt men inget mot hemma hos Stina i söndags. Helt plötsligt var klockan två och vi kom på att jag hade stämt träff med Lasse för att lämna pengar. Slutsatsen blev att vi inte hann hem och byta om utan vi stampade glatt in hos Lasse i handdukar och jackor, riktigt finfint! Haha När Nea dragit sig hem till sitt igen körde jag för (åtminstone) första gången i mitt liv själv. Färden bar av till Andreas. Där fick jag se de två vackra badtunnor som han och Johan byggt i ett par månader nu, fint jobbat pojkar! Från Andreas åkte jag till Fia för att överraska damen med stort D. Lyckades lite halvt, men hon var grymt impad av min körning. Sista färden för dan var till Stina Samuelsson i Danhult. Allra bästa Stina hade bakat äppelpaj till mig och vi hittade en strand i skogen där vi stannade till och åt den.
Jag vill tacka alla härliga människor som gjort min dag så grymt bra! Ni är guld värda varenda en av er.

Turning Japanese - ?





 


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Helt lagligt var det faktiskt inte Josse. Parkeringen vid Magnus-bagare kommer du väl ihåg ;)

2009-04-09 @ 08:31:00
URL: http://ellinorpalmgren.blogg.se/
Postat av: Stina

Det var verkligen kul när du rullade in på vår uppfart, att åka med dig och fka var supermysigt :)

2009-04-09 @ 14:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0