Skåne-land stays the same

Hejsan alla smålÄnningar! Estoy en Skåne-land con la familia. Här skiner solen och allt är som det bruka i stugan. Barnen spelar fotboll, mormor bakar tårtor och mama solar. Allt är precis som det ska. Jag har fått köra Cryslern för första gången, och dessutom i Båstad! Bilen är minst sagt enorm och Båstads gator är svinsmala. Snacka om att jag är stolt över att ha klarat mig igenom den staden helskinnad! Snart är lovet slut och jag har äntligen tagit mig i kragen och börjat med skolarbetena. Nu har jag kommit en bra bit på väg och det känns riktigt gött. Jag har äntligen vant mig av med att säga "herregud" i varannan mening nu också, och det är gött det med. Nu har nya ordet istället blivit "gött" som ni kommer märka. Inte alls kul men går inte att göra nåt åt saken ^^ Nu ska vi laga påskmiddag och mysa hela kvällen för imorgon drar vi mot hemlandet igen. Det är rätt konstigt, men jag längtar faktiskt hem ^^

ses snart!


Kiss Me - Sixpence None The Richer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0