Down Under

Tänk er:

Jag vaknar till av att solskenet lyser in från rutan. Jag sätter mig upp och sträcker på kroppen som börjat värka av den obekväma stolen. Jag vänder mig mot fönstret och tittar ut. Synen får hela kroppen att pirra. Där är det. Landet jag väntat på. Det känns otroligt efter den oändligt långa flygresan att det faktiskt ligger ett par tusen meter under mig. Landet Down Under som det kallas. Och det är nästan att jag, om jag tittar riktigt noga, kan se äventyren som väntar på mig, precis som jag har väntat på dom. När hjulen landar på marken och värmen slår mot mig när jag för andra gången i mitt liv sätter fötterna på en ny kontinent blir allting med ens verkligt. Nu är jag här.




Land Down Under - Men At Work

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0