tillbaka igen

Hej allihopa, tillbaka från en vecka hos mama. Mörkret smyger sig in i "stan" allt tidigare nu. Jag och Nea gick hem i solnedgången nu i veckan, väldigt fint. Men vad är egentligen det ultimata med vintern? Jo att dela den med någon. Att ha snöbollskrig och sedan komma hem och kurra ihop sig i soffan med den där speciella människan i sitt liv. Att tända ljus och kolla på film och ligga och prata nätterna långa. Och visst, jag tänder ljus även om jag är singel och tycker fortfarande att det är grymt mysigt att kurra upp sig i soffan under en filt och kolla på film. Men hur mycket jag än kämpar kan det aldrig bli så mysigt som när man är två. Synd men sant.

Imorgon blir det stor-kalas för Elli och Ida i Smålandsstenar. Femti pers har jag hört, trevligt. Först ska jag ta mig till Stina i Danhult =) Ska bli riktigt skönt att umgås bara hon och jag, inte ofta vi hinner med varandra längre, som med så många andra stressade själar. Tiden räcker inte till något alls. Fastän jag försöker ta det lugnt och kanske egentligen inte känner mig så värst stressad längre, så märks det så väl på allt man inte hinner med, alla man inte hinner träffa som man så gärna vill hinna med. Synd men sant.

På söndag är det loppis för oss tre kubaner igen!  Välskomna till huset till vänster om polishuset i Gislaved klockan 16.00-19.00! Kuba-resan som föresten blivit framflyttad till påsklovet, om det fungerar för Marlil såklart. Vi kom fram till att det var omöjligt för oss att samla ihop så mycket pengar på så lite tid. Tack gode gud för att jag får mer tid på mig! Nu finns det en stor chans att vi kan jobba ihop hela summan istället för bara hälften, SKITBRA!

Grattis till Jakob idag också! Idag blev min älskade extra-pappa 38 år och fortfarande lakrits-galning.

Om ett par timmar ska vi gå på Alma och Ellens dans-uppvisning. Den första i deras 11-åriga liv, vilken grej! Lycka till tjejer <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0