Frihet

Idag gick jag från skolan för sista gången som tvåa. Två år har passerat sen vi slutade nian. Så mycket har förändrats sen dess. Så många ansikten som inte längre känns främmande, så många stunder då jag inser hur långt jag tagit mig sen dess. På så många sätt har allt förändrats, men ändå står jag på skolavslutningsdagen med i stort sett samma känsla i magen. Frihet. Jag vill säga det om och om igen för det pirrar lika härligt i magen varje gång. Jag är fri nu.

 Pirret i magen idag kunde dock bero mycket på att vara tvungen att gå upp på scenen på avslutningen. Vårt dream-team fick gå upp och ta emot våra checkar och blommor. Elli lugnade mig med några riktigt härliga ord: "Du är ju bäst Josse, det är därför du går upp!". På något sätt lugnade det nerverna. Snart är vi på väg mot oanande äventyr!

"when you love something set it free, right?"

du kände mig när 
åren var terminer
när sommaren var helig
och nätterna var allt
du har varit densamma
som en klippa genom tiden
med en hand som
verkat räcka åt oss alla



minns du när vi satt
utanför Strandbaden i Falkenberg
och lyssnade på när
havet blåste in
det var långt innan henne
det var långt före allt
men jag kan inte komma på
att jag saknade nåt då




Summer Of 69 - Bryan Adams


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0