Den 28:onde Juli

Detta skrevs den 28:onde Juli:




Det är ofattbart. Den har ingen början och inget slut. Den exploderar i varje liten vrå i kroppen varje sekund av varje dag. Käslan. Det är ofattbart. Har ni någonsin bestämt er för att släppa taget om alla rädslor? Att kasta sig ut och bara leva fullt ut? Jag har äntligen gjort det. Och det bevisar sig varje dag hur enkelt det egentligen var att släppa tyngderna och bara må bra.  Denna sommaren har Helsingborg tagit mig med storm. Aldrig har jag trott under våra fyra år här att jag skulle falla såtotalt för staden med stort H. Aldrig trodde jag att den skulle infinna sig så stort och underbart i hjärtat på mig. Men ja, nu är jag där. Med en ständig längtan tillbaka. Till Helsingborg. Till Råå. Till mitt Skåne. Till mina skåningar. För ja, det är mycket tack vare ett par riktigt härliga skåningar som jag har haft så grymt kul där nere i sommar. Utan tvekan hade sommarlovet sett annorlunda ut utan er. Jag kan lova att det inte dröjer länge innan jag är tillbaka i älskade staden igen.

Oboy - Peps Person

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0